top of page

Aborcja według Getty

reż. Franzis Kabisch / 2023, Niemcy / Austria, 22 min. / polska premiera

istockphoto-1289673315-612x612.jpg

7 września 2024

18:00

Kinoteka, plac Defilad, Warszawa, Polska

Reżyseria: Franzis Kabisch
Scenariusz: Franzis Kabisch
Zdjęcia: Franzis Kabisch
Montaż: Franzis Kabisch
Dźwięk: Franzis Kabisch, Katharina Pelosi, Laura Schick, Azadeh Zandieh
Producent_ka: Franzis Kabisch
Produkcja: Franzis Kabisch
Światowa dystrybucja: Lemonade Films
Język: angielski
Strona: https://www.refreshingfilms.com/filme/getty-abortions

OPIS

Jak wyglądają aborcje? Jakie obrazy kształtują nasz pogląd na nie? I skąd pochodzą te obrazy? Przeglądając zdjęcia stockowe, magazyny dla młodych osób oraz świadectwa doświadczeń aborcji, esej filmowy „Aborcja według Getty” bada, w jaki sposób niemieckie i austriackie media ilustrują temat aborcji. Przeskakując od początku XXI wieku do końca XIX wieku, reżyserka Franzis Kabisch poszukuje wiedzy feministycznej i rozmawia z fikcyjnymi postaciami. Ale jedno pytanie pozostaje: dlaczego żadna z przedstawionych na zdjęciach kobiet nie patrzy w obiektyw?

Partnerstwa:

FESTIWALE I NAGRODY

DOK Leipzig (Nagroda Złotego Gołębia), Kasseler Dokfest (Nagroda Złotego Klucza dla Filmu Krótkometrażowego), Diagonale - Festival of Austrian Film, Sehsüchte International Student Film Festival (Wybitne Osiągnięcie Artystyczne w Filmie Dokumentalnym), PORTO FEMME International Film Festival (Nagroda dla Najlepszego Krótkometrażowego Filmu Dokumentalnego), VIENNA SHORTS (Nagroda Społecznej Odpowiedzialności), XPOSED Queer Film Festival Berlin, Docudays UA International Documentary Film Festival, Kurzfilm Festival Hamburg

FRANZIS KABISCH

Marta_Magnuska.jpeg

Filmowczyni, artystyczna badaczka i pisarka, mieszkającą w Berlinie i Wiedniu. Jest doktorantką w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu i gościnną badaczką w Uniwersytecie Filmowym Babelsberg. Jej badania artystyczne i naukowe koncentrują się na przedstawieniach aborcji w filmie i telewizji, polityce ciała i sprawiedliwości reprodukcyjnej. Za swoją pracę otrzymała wiele nagród, w tym Złotego Gołębia na festiwalu DOK Leipzig, Nagrodę Cathrin Pichler oraz Stypendium ÖAW DOC.

GALERIA

bottom of page